zaterdag 19 april 2008

Zomaar een gesprek ...

Bo en ik komen terug van de hondenschool, dit is een samenvatting van ons gesprek onderweg:

zij: oh, ik heb toch een druk leven hé mama.
ik: hoe bedoel je?
zij: hewel, naar school gaan huiswerken maken, lessen leren en dan nog:
  • op maandag: notenleer
  • op dinsdag: accordeon
  • op woensdag: notenleer en daarna toneelklas
  • op donderdag: hondenschool
  • op vrijdag: eindelijk vrij!
  • op zaterdag: ballet
  • op zondag: hondenschool
ik: tja...
zij: jij hebt eigenlijk niets te doen hé mama
ik: ????
zij: ja, da's toch waar, wat zijn eigenlijk jouw hobby's?
ik: eerlijk gezegd Bo, ik heb niet zoveel tijd voor een hobby
zij: maar allée, hoe komt da, je werkt nu toch maar halve dagen?
ik: ja, dat is waar maar weet je, er is ook nog steeds (en daarmee bedoel ik eigenlijk altijd!) de was en de strijk, de boodschappen, eten maken, opruimen en af en toe toch ook een keer kuisen, kindjes naar school brengen, meehelpen met huistaken of werkjes die moeten gemaakt worden voor school. Op de koop toe heb ik een dochter die op maandag notenleer heeft, op dinsdag accordeon, op woendag notenleer én toneelklas, op donderdag gaat ze met haar hond naar de hondenschool, op vrijdag ben ik eindelijk een keertje vrij, op zaterdag moet ze naar ballet en op zondag gaat ze opnieuw naar de hondenschool. En ik heb op een of andere manier de taak gekregen om deze 'bezige bij' te brengen en op te halen ...
zij: ooooohhh
ik: wat denk je nu?
zij: tja..
ik: weet je, jouw hobby' nemen een groot deel van mijn tijd in beslag maar ik vind dat helemaal niet erg hoor. Ik doe dit graag als ik maar weet dat je er soms even bij stilstaat dat dit allemaal niet zo evident is.
zij: ja, dat is écht wel waar, maar weet je mama: ik denk toch dat mama zijn veel meer werk meebrengt dan dat ik eigenlijk dacht - een effe nadenken en info verwerken pauze - ik ga niet te snel aan kindjes ga beginnen hoor! Jij heb écht wel een héééél druk leven.

Geen opmerkingen: