vrijdag 31 oktober 2008

Boekenbeurs



Vandaag hebben we speciaal een dagje vrij genomen om naar de boekenbeurs te gaan. Axel was nog nooit geweest en wou dit absoluut eens zien, ook Bo wist niet meer dat ze daar ooit was geweest - alleen Arno die zag dit helemaal niet zitten .. 60.000 boeken!! hij kon niet begrijpen dat wij dat leuk vonden :-)

Sinds Axel de verhalen van Geronimo Stilton heeft ontdekt vindt hij lezen superleuk.

Voor de leken onder jullie die dit heerschap niet kennen: Geronimo Stilton werd geboren in Rokford, op Muizeneiland. Hij beleeft, samen met zijn familie, vele avonturen waar hij spannende boeken over schrijft. Hij staat ook aan het hoofd van De Wakkere Muis , de meest gelezen krant van wakker Muizeneiland. Zijn schrijfstijl is écht vernieuwend, creatief en s u p e r leuk om te lezen. Ook het lettertype in het verhaal wordt aangepast aan de betekenis van het woord en zo wordt lezen nooit saai. Geronimo is ondertussen een gedegen concurrent geworden van JK Rowling (de schrijfster van de Harry Potter's).

Geronimo kwam vandaag ook naar de boekenbeurs om zijn boeken te signeren, wij hebben dus nu een mooi getekend exemplaar van 'Reis door de tijd' van de master himself!




Axel is zo trots als een pauw met zijn boek - ik geef toe dit geeft mij ook een heel goed gevoel.

Over Bo moest ik me geen zorgen maken, die had een vriendinnetje meegevraagd - beide zijn ze boekenverslinsters - alleen Arno die krijgt de smaak van het lezen maar niet te pakken. Ik had nog zo gehoopt dat er tussen die 60.000 exemplaren wel eentje zou tussen zitten die hem zou kunnen bekoren, maar nee hoor.

Geen opmerkingen: