donderdag 15 mei 2008

beekje vs waterval


Het is niet gemakkelijk hoor, puberen. En dan heb ik het nu niet enkel over het lichamelijke.
Al die veranderingen, het is niet altijd simpel om daarmee om te gaan.
Het uiterlijk wordt belangrijker omdat je ervan bewust bent dat anderen je daarop beoordelen. Je wil erbij horen maar je wil niet je eigen identiteit verliezen.
pfff...
ik ben blij dat ik daar reeds heelhuids ben doorgesparteld!
ik ben verbaasd dat ik niet vergeten ben hoe dit alles voelt.
ik ben trots dat ze me hierin genoeg vertrouwen om me in vertrouwen te nemen.
ik hoop dat hun weg naar volwassenheid verder verloopt zoals een zacht stroomend beekje - OK, af en toe een waterval is niet te vermijden - maar geef toe, zo'n beekje is ook niet mis ;-)

1 opmerking:

Anoniem zei

Veel moed... Voor ons nog enkele jaartjes en dan is het ook zover (hoewel die van ons soms ook echt puberend gedrag vertonen ;-) )

Groetjes,