zondag 11 mei 2008

Mama

Wanneer ben je mama?
Als je zwanger bent, of bij de geboorte? en wat is dan geboorte? leven geven of leven krijgen?
onze kindjes hebben wij voor hen gekozen of zij voor ons? Soms zijn dat de dingen die ik me afvraag ... Volgens mij begint mama zijn op het moment dat je voor een kind kiest - op welke manier dan ook - maar stoppen met mama zijn ... kan niet.
Zo is bij ons moederdag een dag van onvoorstelbare uiterste:
Bij ons thuis: onze 2 kleinsten die nog onder schoolse begeleiding vol trots hun gedichtje/tekstje 's morgens aan bed komen opzeggen met hun - zo schattig - kadootje. Arno die - wegens geldgebrek (welke tiener heeft geen geldgebrek) - een eigen tekst/versie had gemaakt op Ruby van de Kaiser Chiefs.
Mijn mama: 68 jaar en reeds een 10-tal jaar slachtoffer van de ziekte van Alzheimer. Moederdag hebben we samen doorgebracht in de tuin met een taartje en een ijsje. Ondanks het feit dat ik niet zeker ben of ze nog wel weet wie ik ben, zag je ze genieten van deze namiddag.
Oma: een niet te stoppen stroom van energie, heeft werkelijk geen tijd voor moederdag want ze moet alweer naar een of andere activiteit, wandelen, dansen, engelse les ...

Maar we blijven allemaal mama, op welke manier dan ook, dus aan alle mama's: EEN HELE FIJNE DAG VANDAAG!!



Geen opmerkingen: