donderdag 8 mei 2008

Zonnetje

We genieten momenteel van een prachtig zomerweertje in ons belgenlandje, we genieten ervan, volop.

Ijsjes, aardbeien, bbq tot in de late uurtjes met vrienden of onder ons we proberen het onderste uit de kan te halen.

Zo'n weertje is ook weer eens een gelegenheid om van minder prettige klusjes en leuk karweitje te maken: ramen lappen is er zo eentje, in de winter een zeer vervelend klusje maar in de zomer ... geen probleem hoor!

Dus deze morgen kindjes naar school, hond uitgelaten, emmertjes naar boven en hups ...

Terwijl ik de ramen van de kinderkamers van een laagje vuil aan het ontdoen was hoor ik een rij kinderen voorbij ons huis lopen - heelwaarschijnlijk een klasje naar de bib - even uit het venster leunen en ja hoor, het klasje van Axel. Ik wou al bijna zwaaien toen ik het stemmetje van Axel herkende: 'neen, dat mag je niet doen, mijn moeder is thuis'

?! moeder?! en niet meer mama? ik wist wel dat er ooit een dag kwam dat ik niet meer mama, mams, mamietje of moetje ging zijn, maar moeder? dat was wel even wennen moet ik eerlijk toegeven.

Toen ik deze namiddag van 't werk thuiskwam kwam hij onmiddellijk aangelopen, 'ha die mams van mij' + een dikke zoen.

Oef, blijkbaar ben ik moeder voor de vriendjes en in't openbaar maar thuis ben ik nog steeds mama, tof!

1 opmerking:

Anoniem zei

Had net ook een blogje gepost over... de regen :-( Stuur die zon maar eens naar St.Louis!!!

Je zal wel altijd hun mama blijven, dat ben ik zeker!

Groetjes,